Jag!

Cindy är ett kvinnonamn. 1992 blev Cindy ett av de 200 vanligaste tilltalsnamnen i Sverige. Åren därefter har Cindy hamnat mellan plats 200 och 325 på topplistan men det är ändå inte illa för ett namn som var nästan helt okänt som dopnamn bara något decennium tidigare.Cindy är vanligast i södra Sverige. En rekordnotering finns 1994 i Malmö då Cindy var ett av de 50 vanligaste tilltalsnamnen. Cindy är ett amerikanskt namn och förekommer oftast som smeknamn för Lucinda och Cynthia.
Finns en sida på nätet som heter svenska namn.se. Sökte på mitt namn, står bla. att det finns 624 kvinnor i Sverige som heter Cindy och en man. Har tydligen namnsdag 15e april.  Kanske inte så roligt vetande för er som läser min blogg, men för mig var det lite kul.


Kommentarer
Postat av: Maja: STYLE & LIFE by LEIA

Ja jag är van sedan jag var liten att det inte var så många jämnåriga med samma namn men nu har Maja legat topp fyra senaste typ 5 åren....var och varannan unge heter det;)

och ändå INGEN namnsdag...skamligt eller hur;)



Haha....och det här var ju väldigt intressant för dig att få veta;)



Kram

2010-02-09 @ 13:19:21
URL: http://styleandlifebyleia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0