Raggarballe med svängdörrar

Så där ja, nu är helgen över. Har haft ännu en jobbarhelg, jobbar i princip varje helg. Den här helgen har det blivit väldigt lite sömn, har sovit fem timmar på två dygn. Borde snart stupa, men inte för inte jag kallar mig själv för en duracellkanin. Men imorgon är jag ledig (än så länge), det vet man inte när man jobbar som timmis som mig. Kan dyka upp jobb närsomhelst. Men vad fan, nu snöade jag in på jobbprat igen GAHH!

Nu skulle jag ju skriva om vad jag gjort i helgen förutom allt jobb. Fredagen var jag och älsklingen bara hemma, satt uppe till halv fyra, youtubade, snackade samt drack folköl. Jag började halv åtta både lördag och söndag, (jobbprat igen hehe).
 Igår var vi på födelsedagsfest hos en kompis till min älskling. Det bjöds på grillat och alkoholhaltiga drycker på festen. Jag skulle ta det lilla lugna men drack både rödvin och öl, däremot slapp jag bli bakis idag, otroligt skönt. Satt vid samma bord som några tjejer, väldigt trevliga. Där satt även en liten femtonåring som var brorson till födelsedagsbarnet, han försökte jag peppa. Sa att han snart fyller arton haha, bara tre år dit, det går snabbt, tyckte jag nog var bra knäpp ;)
En av tjejerna vid bordet hade en segelbåt och hon behövde gastar, alltså hjälpredor på båten. Det anmälde jag mig till efter några glas rödtjut, jag som måste äta åksjuketabletter när jag ska ut på sjön. Då på stora färjor, har aldrig satt en fot på en segelbåt. Men det kanske skulle vara kul. Kanske skulle klara det bra, fast jag undrar det, jag som drev ut till havs i en jolle när vi var på klassresa i Göteborg i åttan. Kommer du ihåg det Agnetha?

Nu ska jag snart stänga mina bruna för ikväll. Orkade inte ens laga någon mat i dag, blev istället raggarballe med svängdörrar, slang för korv med bröd. Med ketchup, senap, räksallad, rostad lök och bostongurka, mycket fin blandning. Ett hett tips! Smällde i mig fyra stycken jamm jamm...

Sov gott allihopa! Det ska jag göra.

Kommentarer
Postat av: Saris

4st var bra gjort!! ungefär vad jag brukar trycka i mig :) ibland 5, men då skäms jag nästan.. haha, men egentligen är det ju inte mkt mat i 5 korvar liksom.. :) korv-raggar-kram!

2009-05-20 @ 01:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0