Helgen i Hede

Förra helgen var jag och Jerry i Hede för att fira min mamma som fyllt  60 år i februari. Blev en jättelyckad helg, åkte dit på fredag förmiddag med tåg. Framme i Hede vid tio på kvällen, blev några öl och slappa. Äntligen var hela min familj i Hede samtidigt, sällan vi ses allihopa. Nu var syrran från Göteborg hemma och min storebror med familj från Luleå, jättekul. Herregud vad mina syskonbarn växer snabbt, iof var det längesen jag såg dem. Så fina så.

Lördagen bestod av förberedelser inför mammas fest på kvällen. Mat skulle fixas, dukas, städas etc. Festen var på värdshuset som ligger två hus ifrån mina föräldrars gård,nära och bra ;)
Vid artontiden började grannar,släkt och vänner att droppa in. Blev en väldigt lyckad kväll med god mat, förrätten var tunnbrödsrulle med röra av lax och annat gott. Till Huvudrätt blev det älgstek med potatis och gräddsås.Efterrätten blev en god liten bakelse.

Min storebror med kompis fick agera bartenders, blev några öl och San francisco för mig. Till maten bjöds rött och vitt vin, snaps och öl. Blev rätt så full, jag och syster skulle ge paketen till mamma och läsa upp vem som gett vad. Jag lyckades såklart göra bort mig. Blev både ett God jul istället för grattis och undran vem vissa paket var till då jag också ville ha tydligen. PINSAMT...Tur inte min släkt och grannar är brydda av sig. Efter nån timme kom två killar och underhöll med gitarr och sång. Blev en rätt tidig kväll för mig, i säng redan vid spöktimmen. Söndagen blev det städ och röjja efter festen. Resten av dagen blev lugn, med att slappa i soffan och kolla film. Måndagen åkte vi tillbaka till Stockholm igen, tog bussen in till Östersund på morgonen. Blev några timmars shopping innan tåget gick på em. Kort kommer i nästa inlägg då de är väldigt många.

Kommentarer
Postat av: Smulan

GOD JUL! HA HA HA

2009-03-08 @ 17:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0