Semesterdag nummer ett!

Så där nu har jag börjat min semester. Ledig ända till midsommardagsmorgon, då det är dags att släpa sig till jobbet igen. Hade hoppats på sol och värme, solen har ju tittat fram lite men någon värme har det absolut inte varit, burr! Har även åkt på en envis förkylning/allergi, har lättat lite när jag tagit allergitabletter. Så kanske har även jag som många andra blivit allergisk av att flytta söderut.

Idag kom min storebror Ronny med familj förbi, har inte sett dem sen mammas 60-årskalas i februari. De ska flyga utomlands på solsemester en vecka från Arlanda imorgon, så de passade på att hälsa på här en stund. Jättemysigt att träffa dem och lilla Emma var det full fart på, fem år och lillvuxen :)

Ikväll blir det en lugn kväll, eventuellt en film lite senare. Just nu är det för ljust ute. Imorgon ska jag upp tidigt och tvätta, släpa upp åbäket till resväska och börja packa. Sen blir det en sväng in på stan, vill bla ha ett par svarta textilskor. Såg att Din sko har ett par billiga och snygga. Bara hoppas de finns kvar i min storlek. Snart åker vi till Rom, på torsdagmorgon drar vi. Har inte fått in i skallen att vi ska åka och har ännu inte drabbats av resfeber. Men det kommer jag helt säkert ha när vi kommer till Arlanda. Nervös inför att flyga, men tycker samtidigt det är jättekul när man kan se ner på en massa pyttesmå bilar långt, långt där nere :)


Nu ska jag gå till frysen, ta fram en piggelin att suga på, då halsen känns irriterad. Kanske lättar något med nåt kallt.

Puss på er kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0