Spindeln i taket

Lägger in det här inlägget på begäran. Kanske kan få någon annan som läser det här skratta åt mig som Sara gjorde idag. Tror mina spindel fantasier är tillbaka...

För  lite mer än än två år sedan innan jag träffade min sambo och flyttade till Stockholm, så drömde jag väldigt mycket om spindlar. Vaknade livrädd var och varann kväll, ögonen stod som pingpong bollar ut från huvudet. Iaf så delade jag och min lillasyster lägenhet ett tag. Flera gånger höll jag på att skrämma livet ur henne mitt i natten. Vi delade sovrum i en rätt liten lägenhet. En natt såg jag (halvt sovande) en jättestor, svart, hårig spindel på taket. Nu talar jag inte om dom där små svenska fjantspindlarna, (även fast jag är rädd för dem med), nä, den här var r i k t i g t  stor. Helt plötsligt hoppar den ner från taket, så jag flyger upp ur sängen, tappar balansen och landar på min arm och rumpa. Min syster blir först jätterädd, sen skrattade vi så att vi grät åt det tokiga.
Liknade saker har hänt flera gånger, spindlar som hoppat på mig så jag flygit upp och hoppat runt halvnäck med mitt täcke, för att skaka bort den. Tur att vi inte hade insyn, den som sett det hade trott att jag var totalt galen! Vilket ifs stämmer...

Så inatt...hände det igen. Låg och sov, vänder mig på rygg och vaknar till (tror jag själv). Tittar upp i taket och där sitter det en jävel, en riktigt stor jävel och blänger elakt på mig! Jag  f l y g e r upp ur sängen skrikandes, tänder lyset och skrämmer slag på min sambo! Lugnade ner mig efter stund...men vägrade att ligga på min sida av sängen ifall den skulle dyka upp igen och hoppa på mig. Tog en bra stund innan jag förstod att det inte fanns någon spindel alls och kunde somna om. Min sambo vaknade på morgonen med huvudvärk, stackarn. Undrar just vad grannarna trodde... Hahaha!

Jag måste vara helt rubbad:)


Kommentarer
Postat av: leopardhonan

ha hahahahaha så jävla kul =)

2009-01-11 @ 05:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0