Gladskit :)

Idag var jag som sagt på intervju för ett timmjobb. Var rätt så nervös innan, men det gick väldigt bra. Chefen för stället ringde senare på eftermiddagen tillbaka efter att ha pratat med min förra chef i Östersund. Hon hade enligt honom sagt ifall jag någonsin skulle flytta tillbaka till Östersund, så skulle jag få fast jobb direkt :-) Min förra chef har börjat på ett nytt äldreboende sedan jag flyttat från Jämtland jan-2007. Kul att höra, blir så glad!
Jag fick iaf jobbet, och nu på tisdag ska jag börja min introduktion! Hoppas på mycket jobb framöver, men så småningom vill jag ha en fast tjänst.

Annars så har bredbandsbolaget strulat idag, ringt en massa fram och tillbaka. Skaffat trådlöst internet, så nu kan jag ta med mig datorn överallt i lägenheten utan att ha en jobbig sladd inkopplad. Det som krånglade var att hemtelefonen la av, har inte gått att ringa varken ut eller till den, och teven hängt sig lite då och då. Så jag babblade med supporten och självklart ville han att jag skulle mixtra med massa sladdar hit och dit. Jag pysslade på och ställde en massa dumma frågor. Han måste ju undrat vad jag var för nån otekniskt ufo, men de är väl vana det mesta. Fungerade inte hur vi än gjorde, så till slut bestämmdes att de skulle skicka en ny dosa. Bra med det tänkte jag. Men nu lyser lampan för telefonen plötsligt, så nu fungerar den igen. Blev bara att ringa supporten igen och avbeställa dosan. På köpet fick jag huvudvärk av ett problem som tydligen löste sig själv. Jaja! Tack för den liksom :)

Just nu sitter jag i soffan och slappar, orkar fan inte göra ett skit. Förresten, titta gärna in på mina auktioner hos www.Tradera.se , jag heter usk77 där. Har lagt ut lite kläder. Mycket som jag inte ens har använt, då jag har en tendens att handla sånt jag kanske inte ens behöver. Skulle behöva sälja mycket kläder!  Har 3 påsar till som jag rensat ut men inte orkat göra nåt mer med det än. Får fan ta mig i kragen...
Man kanske skulle anordna en loppis för att bli av med allt.

Snyft! Ska snart se sista avsnittet av "Pang i bygget", vi har snart sett båda säsongerna. Så himla rolig serie, skrattat så jag gråtit i princip. Efter det så ska vi påbörja serien "Nord och syd".

Kommentarer
Postat av: Petra

Grattis till x-tra jobbet! Å kul att få så fina referenser oxå.... Hoppas allt är bra annars..?!

Kram

2009-02-11 @ 20:54:14
Postat av: Smulan

Grattis till jobbet!

2009-02-11 @ 21:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0