Sommaren som var del 2


På väg till Vällingby för att äta och titta på bio.


Tror vi åt Persisk mat. Helt otroligt gott iallafall...


Agnetha och jag på Fjäderholmarna. Tyvärr blev det dåligt med korttagning när hon var och hälsade på mig... Snyft! Önskat jag hade mer kort.


Mallorca underbara Mallorca...






En gubbe som satt och pratade och kelade med sin nallebjörn vid strandkanten. Säkert mycket ensam eller sjuk.


Vårat hotell. Mest tyskar där.


Ett disco vi tillbringade några kvällar på.



Soluppgång. Ingen soluppgång var den andra lik. 



Var tvungen att köpa mig en cowboyhatt och känna mig extra somrig.



Cykeltur till Alcudia i 40 + värme och 2,4 mil att cykla. Tokigt, galet, ja rent sagt livsfarligt i den värmen.


En så rolig pratande papegoja som bodde på restaurangen nedanför våran balkong.


Helt galet vågigt hav. Vågade bara hålla mig nära stranden. Jag är en badkruka, men oj så jag badade under veckan.


Sand,sand överallt 


Fulla.



Juli blev en rätt fullbokad månad. Först kom Agnetha från Norrland och stannade några dagar hos mig. Vi spenderade dagarna med lite shopping, parkvin och utgång med goda vänner, en tur till Fjäderholmarna och annat smått och gott.

Några dagar efter Agnetha åkt hem satt jag och min sambo på ett plan till Mallorca, Can Picafort. Vi var där en vecka, söp och betedde oss riktigt dräggigt åt. Ja, som turister i allmänhet. Haha, skämta bara. Visst vi drack de flesta av veckans dagar men det gick rätt lugnt till. Under veckan solade vi en hel del, lyckades bränna mig dag ett. Så jag fick undvika solen lite. Men brun lyckades jag bli ändå. Bodde precis vid stranden, vi kunde inte bott bättre. Tog en dagstur till Palma, lyckades få med en shoppingpåse hem. Cyklade till Alcudia i otrolig värme, över 2 mil cyklade vi. Tog oss dit och hem, nöjd över mig själv. Åt god mat, drack gott och imponerades hur trevliga alla var och hur rent det såg ut överallt. 

Mallorca är helt klart ett turistställe jag vill åka tillbaka till. Men nästa år ska vi pröva nåt helt nytt ställe. Får se var vi hamnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0