Min helg i Göteborg

Ledsen att jag är så otroligt dålig på att uppdatera här på min blogg. Men har haft fullt upp. Från torsdag till söndag var jag till Göteborg hos min älskade lillasyster. Åkte dit på förmiddagen med tåg, drygt värre! Blir så rastlös när jag åker tåg och får alltid träsmak, så svårt att hitta en bekväm sittställning. Kom fram till Göteborg vid 18.40, syrran kom och mötte mig och mamma på perrongen. Blev en lugn kväll, kollade på tv och åt lite gotta. Åskade förresten sjukt värre, massa blixtar utan medföljande åskljud. Stod i tidningarna att folk trodde att det var något naturfenomen. Men faktum var att åskan var så långt bort att det var bara blixtrarna man upplevde.

Fredagen spenderade vi på stan med lite shopping, hittade en hel del fint. Efter några timmar blev det en tur förbi systemet i femmanhuset (ett stort shoppingcenter med flera butiker under ett och samma tak), för att inhandla öl till kvällen. Jag, syrran och hennes pojkvän Stellan drog ut på stan vid 22-tiden. Hamnade först på en pub som heter "Citypub" där syrran känner de som jobbar i baren. Himla kul!  Efter att dom stängde vid 01.00 gick vi över gatan till "Rockbaren" där vi var tills de stängde kl.03.00. Fasiken blev rätt så packad, stod och sjöng eller snarare skrek signaturmelodin till tecknade bumbibjörnarna. Skumt nog spelar de den lagom till stängning, annars är det mest rockmusik för hela slanten. Efter Rockbaren vinglade vi oss ut på stan, hamnade på ett kebabhak där vi köpte med oss varsin kebabrulle. Tog spårvagnen hem till syster och Stellan i Bagaregården, var hemma vid kl.04.30 pust!

Var uppe igen vid kl.09, gick inte att sova. Mest för att min morgonpigga mamma höll på med att brygga kaffe etc. Men lika bra att ta sig upp. Stack ut på stan igen vid 12-tiden, först en sväng i Olskroken. Lagom snurrigt i huvudet kan jag säga, var ju inte nykter än och det blev ju inte så många timmars sömn. Handlade lite smått och gott, shoppaholic som jag är...suck.
Vi orkade inte gå så länge på stan utan åkte tillbaka till lgh där vi låg och jäste resten av kvällen. Blev en tidig lördagskväll, ingen orkade vara uppe längre än till runt tio. Hade igen väldigt svårt att sova på natten, det stormade jättemycket ute. Trodde allvarligt att träden skulle komma in genom fönstren, sen var jag så täppt i näsan och pricken över i:et så är jag lite mörkrädd... 

Blev en tidig morgon på söndagen med. Har så svårt att sova när jag är borta, så jag ska väl inte skylla allt på kära mammsen. Mitt tåg skulle gå vid två. Ville äta lite lunch och handla tidning till tågresan hem. Tror ni inte jag hittade nåt att shoppa på centralen med, hittade söta skinnhandskar med rosett på Lindex. Jag är fan hopplös! Var hem till Stockholm vid sjutiden på kvällen, älsklingen mötte upp mig på brommaplan. Vi köpte oss en varsin pizza. Hade en jättemysig helg med mamma och syster i Göteborg, väldigt fin stad men jag älskar Stockholm. Borta bra men hemma bäst som man brukar säga =)
Lovar att sätta in bilder från helgen imorgon, just nu orkar jag inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0