Min farmor =)

Pratade med min pappa idag, kom in på en liten rolig sak jag pratade med min farmor Hilda om när jag var en 4-5 år och hon var runt 60 någonting. Nu har min farmor varit död i många år, men minns att jag gillade att vara med henne om dagarna. Då hon bodde på övervåningen hemma hos oss så var hon ofta barnvakt åt mig. Det här var en sån dag någon gång under sommaren. Vi gick på täckten (stor äng) bakom skogen som ligger bredvid mina föräldrars hus. Jag gillade att titta på en stor myrstack med så kallade pissmyror som min farmor sa, det här var en sån dag...

Jag: Ska du dö snart farmor?

Farmor: Nä,  jag ska inte dö snart.

Jag: Men ska du inte dö snart?

Farmor: Nä det ska jag inte göra...

Då stannade jag och tittade på henne och sa: Men är du inte gammal, farmor?

Farmor: Nä jag är inte gammal.

Jag: Men är det bara huvudet som är gammalt då?


Farmor hade svårt att hålla sig för skratt, kul o höra liksom hi hi. Jag tyckte väl att hon var lite rynkig...


Kommentarer
Postat av: Leopardhonan

haha schysst ;-)

2008-10-23 @ 00:16:32
Postat av: Smulan

Ha ha vad roligt. Jag kommer ihåg hennes röda eller knallrosa läppar och att hon alltid satt på "bron"

2008-10-23 @ 12:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0