Tid för eftertanke.



 Sitter här på soffan och funderar. Hur bra jag har det, har min fina älskling som jag älskar över allt annat. Min fina familj som finns där i vått och torrt och som jag saknar så otroligt mycket. Mina underbara vänner som  alltid finns där, även fast vi kanske inte kan ses så ofta. Jag har mat på bordet, varma kläder på min kropp, ett hem och människor runt mig som får mig att må bra och känna mig älskad. Tänker på alla dem som inte har det så.... som fryser i kylan inte har någon som bryr sig om just dem. På alla familjer som lider i det tysta med missbruk, misshandel etc. som bävar inför den väntade julen. På alla barn som lider utan att ha någon att prata med. Alla de ensamma som vill finna någon speciell. Finns så många tragiska människoöden som finns där men som det inte pratas om.

Så ta till vara på det du har, lätt att bara ta saker för givet...

Kommentarer
Postat av: Leoparden

Fint skrivet och så sant så sant!

2008-11-23 @ 22:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0