Som en ängel.

Tänk hur konstigt allt är ibland. Jag som oftast känt en sån stress inombords, känner mig nu så lugn och harmonisk inombords. Bara så där helt plötsligt. Hoppas det håller i sig länge, kanske är det årstiden som gör det. Lite snö har kommit, mörkret har fallit. Känner mig mysig, ha ha, kan inte beskriva bättre hur jag menar. Hoppas ni fattar.
Idag har jag jobbat några timmar, ganska skönt att jobba helg. Mycket lugnare då, man har tid att ge de gamla lite extra uppmärksamhet. På vardagarna är det fullt upp med städ, dusch, tvätt etc. Visst hinner man sitta ner ibland då med, men inte på samma sätt.
Ibland känner jag mig sjukt less på mitt jobb, men vem har inte känt så. Det jag gillar med mitt jobb är hur mycket uppskattning man får av de boende. Hur mycket en kram kan betyda för dem, hur lyckliga de blir.

Tänk, nästa helg är det första advent, mysigt! Julen är min favorithögtid, med god mat, ljusstakar och annat pynt och kanske några julklappar. Borde börja handla julklappar, så jag inte behöver springa runt på stan några dagar innan julafton som det har blivit de senaste åren. Men det blir väl som det brukar, lite dålig på att planera ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0