Jultallrik...

Sitter här i soffan nu och dricker lite bubbelvatten. Jobbat klart för idag. Vi var ett gäng vikarier som arbetade istället för den ordinarie personalen som var ute och åt julbord på restaurang ikväll. Vi som jobbade fick varsin jultallrik, som tyvärr inte var så gott. På tallriken var det en röra med potatis, fisk och kanel?! Skum blandning. Sen var det även det vanliga med sill, lax, ostskiva, en ägghalva med räkor. Nä...inget vidare.
Nu längtar jag v ä l d i g t  mycket till julafton, att få äta så man spricker! Tror jag ska tjuvstarta med att köpa hem rödbetssallad, prinskorv och potatis någon dag. Mina favoriter på julbordet.

Pratade med mina föräldrar idag, där uppe i norr har de -25 grader och en halvmeter snö nu. Annat än här i Stockholm med plusgrader och regn, ingen snö alls. Men vet ni! Nu när jag gick hem från jobbet så snöade det lite, dock snöblandat regn, men alltid något.
 
HALLELUJA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0