Då var den över för denna gången.

Jag och min sambo tillbringade julen uppe i norrland. Med mycket snö, kallt väder, god mat och min familj. Pappa hämtade oss i Ljusdal dit vi tog tåget, sen blev det en bilresa på drygt två och en halv timme innan vi var framme i Hede.  Blev ingen kalle anka för min del, utan gjorde mig i ordning för att vara lite julfin. Sen blev det dags för julmaten, mycket gott så jag åt nog för ett halvt kompani hehe...
Så mysigt att vara där, min lillasyster kom från Göteborg med sin sambo och jag och Jerry från Stockholm. Vi blev sammanlagt åtta stycken. Mamma, pappa, lillebror, storebror, syster med sambo, jag och min älskling. De enda som fattades var min andra storebror med familj, som firade i Luleå. Vilket var tråkigt, hade velat träffa dem också.
Efter maten med några av de obligatoriska julsnapsen så blev det dags för julklappsutdelning. Fick en massa fina paket bla. parfymer, kläder, presentkort, spa-set bara för att nämna något. När julklappsutdelningen var över så förflyttade vi oss in till min storebrors hus. Samtliga förutom min mamma som skulle upp och jobba dagen efter, kom i säng rätt så sent. Vi drack öl och lyssnade på musik  in till småtimmarna.

På Juldagen tog vi sovmorgon. På eftermiddagen kom en ambulans på besök då min syster fick en allergisk reaktion av något. Var ingen fara så för henne, men lite otäckt var det. Jag blev så orolig att jag började gråta, min lillasyster betyder så mycket för mig. 

När ambulansen hade åkt så gjorde vi oss klara för utgång på Vemdalsskalets Högfjällshotell. Min syster och hennes sambo stannade hemma.Så det blev jag, Jerry, mina bröder och min kompis Agnetha från Östersund som åkte upp till hotellet. Även några andra från Hede var också med och förfestade. På hotellet var det mycket folk, både turister som ville fira en vit jul, gamla klasskamrater från grundskolan och annat folk från byarna runt omkring. Var en rolig kväll, blev lite dans men inget disco då inte min syster var med. När vi är ute tillsammans brukar vi äga dansgolvet.

På annandagen åkte vi hem igen till Stockholm. Pappa körde oss in till Östersund, en resa på två timmar med bil. När vi väl kom till tågstationen visade det sig att tåget var försenat då det blivit lokfel under dess väg från Stockholm. Det vart kaos, de stackare som kom med tåget från Stockholm satt fast i skogen någonstans vid Ljusdal. De var tydligen utan ström, värme och toalett i fyra timmar. Det var vad en arg pappa sa som väntade på sin dotter som skulle komma till Östersund. Jag skulle blivit tokig om jag satt på det tåget. Vi fick ett väldigt ostädat tåg, då de inte hann städa tåget innan det fick vända tillbaks till Stockholm. Vi skulle ha varit hemma halv elva på kvällen, istället blev klockan halv två innan vi kom hem. Blev ännu mer förseningar då vi var tvungna att åka via Sundsvall hem. Men vi kom inte till lägenheten förrän vid halv fyra på natten, då vi även tog en sväng förbi Saras katter för att se att de hade det bra. Även tunnelbanan haltade och vart ståendes, så allt blev väldigt sent.

Igår var jag helt slut, jobbade på förmiddagen. Kändes som jag hade varit ute hela natten på krogen fast jag bara rest.
Nu är jag lite piggare. Jobbade idag och tog mig även till gymmet för att träna bort julmaten ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0