Mums!!

Ost och broccolisås till pasta 
( 4 portioner)

2 morötter
2 stånd broccoli
1 grönsaksbuljongtärning
5 dl lättmjölk
3 msk såsredning
1 dl fraiche
1 msk pastakrydda
2 krm svartpeppar
1 dl riven ost

Skala och strimla morötterna fint. Dela broccolin i mindre bitar. Koka morötter och broccoli i lättsaltat vatten ca 5 min. Värm mjölken tillsammans med buljongtärning och såsredning. Krydda. Låt koka 3-5 minuter tills såsen är tjock. Rör ned fraiche,ost,broccoli och morotsstrimlor. Låt koka ytterligare 5-10 minuter. Servera såsen till pasta.


Kommentarer
Postat av: Smulan

Jag trodde inte du lagade mat med ingredienser, bara halvfabrikat ha ha. Men det där måste jag testa, verkar gott...

2008-08-27 @ 21:17:28
URL: http://smulanspassioner.blogg.se/
Postat av: Cindy

Ja det måste du testa är supergott lovar jag =)

2008-08-27 @ 22:14:02
Postat av: Jerry

Hmm...vem lagade till det där egentligen:-)

2008-08-28 @ 08:32:34
Postat av: Leopadhonan

Haha... Bra att du kommit igång med att laga mat Cindy!? :):):) blir alldeles för dyrt med färdigmat! :) storhandling för dig å jerry nästa!:) kram!!

2008-09-01 @ 14:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0