Ett gott skratt förlänger livet

Hittade ett rolig artikel eller vad  jag  ska kalla det i gratistidningen City. Folk kan  komma med förslag på typiska citydjur, och derans påhittade latinska namn. Du kan lämna in förslag till www.city.se. Dessa var de två roligaste jag hittade i tidningen som någon kommit med förslag till.

Geting( hatus stickus)

Hade de haft hjärnceller hade de gaddat ihop sig, jagat iväg alla människor och tagit över.


ses ofta

Överallt där de inte borde vara.

Kännetecken 

Har ett vapen i arslet.

Stadsbo( homo skräpiens)

En fjäderlös, långbent version av kanadagäss( bajsus myckus). Brer ut sig på större gräsplaner, framför allt under vackert  väder.

ses ofta

I parker och på badplatser.

kännetecken

Lämnar efter sig allt som borde ligga i papperskorgen tre meter därifrån.


Jag tyckte de var lite roliga. Nu ska jag gå och sola, så tråkigt väder här, regn och grått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0